Máš správnou teplotu?

20.10.2020

Venku je chladno. Nastalo chřipkové období a k tomu nám zde řádí koronavirus. Zvýšená teplota může poukazovat na to, že jste se tímto novým koronavirem nakazili. Pokud k tomu máte ještě příznaky, jako jsou např. ztráta čichu a chuti, měli byste se jít otestovat. 

Nicméně, dnes se nebudeme bavit o té zákeřné potvoře z Číny, která nám už nějaký čas pořádně komplikuje život. Ti bystřejší z vás již zjistili, že píšu blog o křesťanství, nikoliv o medicíně. Zřejmě se ptáte: "Tak proč mluvíš o teplotě?" Jelikož vás potřebuji nalákat, abyste klikli na můj článek, zvolil jsem název, který toho až tolik neodhaluje, ale vystihuje téma. O čem dnes píšu? Drazí a milí čtenáři, dneska to bude o vlažnosti. 

Základní pasáží je text ze třetí kapitoly Zjevení Janova. 

"Andělu církve v Laodikeji piš: Toto praví ten, jehož jméno jest Amen, svědek věrný a pravý, počátek stvoření Božího: "Vím o tvých skutcích; nejsi studený ani horký. Kéž bys byl studený anebo horký! Ale že jsi vlažný, a nejsi horký ani studený, nesnesu tě v ústech. Vždyť říkáš: Jsem bohat, mám všecko a nic už nepotřebuji! A nevíš, že jsi ubohý, bědný a nuzný, slepý a nahý. Radím ti, abys u mne nakoupil zlata ohněm přečištěného, a tak zbohatl; a bílý šat, aby ses oblékl a nebylo vidět tvou nahotu; a mast k potření očí, abys prohlédl. Já kárám a trestám ty, které miluji; vzpamatuj se tedy a čiň pokání. Hle, stojím přede dveřmi a tluču; zaslechne-li kdo můj hlas a otevře mi, vejdu k němu a budu s ním večeřet a on se mnou. Kdo zvítězí, tomu dám usednout se mnou na trůn, tak jako já jsem zvítězil a usedl s Otcem na jeho trůn. Kdo má uši, slyš, co Duch praví církvím."" (Zj 3, 14-22)

Pán Ježíš zde líčí církev v Laodikeji. Laodikea se nachází v dnešním Turecku. Zakladatelem tamější církve byl spolupracovník apoštola Pavla Epafras. Ve své oblasti byla významným obchodním centrem. Měla však nedostatek vody, a tak musela být voda do města dopravena pomocí podzemního akvaduktu. Mnohakilometrová cesta měla za následek to, že voda byla špinavá a vlažná. Návštěvníci, kteří do města přijeli, nedokázali vodu snést a museli ji vyplivnout.  

A podobný obraz je nám popsán v našem textu. Církev nebyla určitá. Nebyli chladní, ale ani horcí. A v tom byl problém. 

Když je člověk chladný vůči Bohu, znamená to, že v něj nevěří. Nenechává se jim vést, snad jej můžeme označit za svévolníka. Nicméně, jeho záměry jsou jasné. Nebude o sobě tvrdit, že je křesťanem, když jim ve skutečnosti není. Nebude chtít činit Boží vůli, a to, co koná, nedělá pro Boží slávu. 

Když je vůči Bohu člověk horký, mluvíme o něm, že má zápal pro Boha. Je to věrný služebník Pána a jeho víra plodí ovoce Ducha. Skrze svou víru dosahuje ospravedlnění před Bohem. Jeho záměr je jasný - vše, co činí, je na oslavu Pána Boha. Takový člověk je opravdu znovuzrozený křesťan, jenž má jistotu spasení. Je povzbuzením pro ostatní věřící. Je nepřítelem světa, ale také je Božím dítětem. Každý, kdo se na něj podívá, pozná, že je opravdu křesťan.

Pokud mluvíme o vlažném člověku, pak je to člověk, který se nazývá křesťanem, avšak dělá kompromisy se světem. O víkendu jde s přáteli na akci, aby se opil a v neděli jde do kostela, protože to je tradice. Každému o sobě poví, že věří v Boha, ale není to takový ten horký křesťan, jehož má za náboženského fanatika. Bibli nečte, modlí se jen v kostele, k Večeři Páně chodí ze zvyku, konfirmoval jen proto, že ho přihlásila babička a slíbila mu, že mu dá peníze. Rád si najde nevěřící dívku, vezme si ji v kostele, protože ho k tomu donutí rodina, nechá pokřtít své dítě, jen kvůli tradici, nebude ho nutit chodit do kostela a nebude ho vyučovat o Bohu, protože chce svému dítěti dát svobodnou volbu. Ale přeci je to jen křesťan a s Pánem Bohem si to u posledního soudu zařídí. Však tu víru není nutno brát tak vážně ne? Navíc nikdo není dokonalý. Zas před Večeří Páně povím to, co mi farář nakáže a bude to v cajku. 

To, že my si myslíme, že s Bohem to nějak ukecáme, ještě neznamená, že to tak bude. A právě naopak. Bůh říká, že takového člověka vyplivne. 

Alespoň tady u nás se říká, že nemůžeš hrát za dva týmy, když hrají proti sobě. Pokud hraješ pro Boha, ale také pro svět, věř mi, že tyto dva týmy budou vždy hrát proti sobě. Nemůžeš hrát za Real Madrid a Barcelonu zároveň. Musíš si vybrat jeden tým. A věřím, že tvou touhou je vybrat si tým, který vyhraje. Pak ti povím, že tým, pro který kope ten horký křesťan, vyhraje. A nedá se to změnit. Tým studeného člověka nikdy neměl šanci na výhru, i když tvrdí něco jiného. Tým studeného člověka hraje okresní přebor, zatím co tým horkého křesťana zničí ve finále Ligy mistrů kohokoliv, i kdyby to byl tým ve kterém hrají ti nejlepší hráči na světě. 

Ale pokud si myslíš, že radši zůstaneš vlažným, protože se ti líbí rozkoš, pak mám pro tebe ještě další text: 

"Odkud jsou mezi vámi boje a sváry? Nejsou to právě vášně, které vás vedou do bojů? Chcete mít, ale nemáte. Ubíjíte a nevražíte, ale ničeho nemůžete dosáhnout. Sváříte se a bojujete - a nic nemáte, protože neprosíte. Prosíte sice, ale nedostáváte, protože prosíte nedobře: jde vám o vaše vášně. Proradná stvoření! Což nevíte, že přátelství se světem je nepřátelství s Bohem? Kdo tedy chce být přítelem světa, stává se nepřítelem Božím." (Jk 4, 1-4)

Říkám ti pravdu, když tvrdím, že v nebi Bůh své nepřátele mít nebude. Ale pokud to chceš změnit, tak právě v našem textu napsán i návod, jak na to. A je to verš dvacátý, který častokrát jako křesťané pokládáme za evangelizační verš: 

"Já kárám a trestám ty, které miluji; vzpamatuj se tedy a čiň pokání. Hle, stojím přede dveřmi a tluču; zaslechne-li kdo můj hlas a otevře mi, vejdu k němu a budu s ním večeřet a on se mnou" (Zj 3, 19-20)

Čiň pokání ze svých hříchů. Ty verše jsou dány pro věřící lidi. Pokud ty uslyšíš Boží hlas, který říká, abys činil pokání, pak poklekni a modli se o to, aby ti Bůh odpustil všechny tvé hříchy a přijmi Pána Ježíše do svého srdce. Otevři mu ty dveře, ať s tebou může večeřet a mít s tebou ten vztah. On ti chce dát spasení, ale ty to musíš přijmout. 

Já sám jsem si taky tím v životě prošel. Snažil jsem se čím jak nejvíce přátelit se světem a myslel jsem si, že se přátelím s Bohem. Ale opak byl pravdou. Byl jsem vlažný. ale dnes jsem horký! Vím, že jsem spasen, skrze milost a oběť Pána Ježíše. A když jsem mu vyznal svůj hřích a odevzdal se mu, pak jsem byl opravdu křesťan, který je znovuzrozený. 

Pokud jsi vyznal svůj hřích a chceš být ode dnes horký, pak se modli, čti Bibli, ideálně začni od Nového zákona. Zkus se svých věřících přátel zeptat na nějaké společenství, které je opravdu biblické a staň se jeho členem. Jestli nemáš takové přátele, napiš mi. Najdeš mě tady. Napiš mi, i když si budeš chtít povídat o Bohu, já má takové povídání hodně rád. 

Přeji vám všem Boží pokoj. Amen.

Nálož článků bráško 

Neboj se a čti, sdílej a komentuj
 

"1Ježíš vešel do Jericha a procházel jím. 2A hle, byl tam muž jménem Zacheus. Ten byl vrchním celníkem a byl bohatý. 3Chtěl uvidět Ježíše, aby se přesvědčil, kdo to je, ale protože byl malé postavy, nemohl ho pro zástup vidět. 4Běžel tedy napřed a vylezl na planý fíkovník, aby ho uviděl, neboť tudy měl procházet. 5...

Křest

23.10.2021

První epizoda podcastu je zde! Dneska o křtu. Co je to křest a mnoho dalšího se dozvíte zde.

© 2018 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky