Sincheonji - Jak mě oslovili a co mi říkali. A také to, jak jsem je odhalil a opustil jejich lekce

23.10.2021

V Česku se nám v posledním půl roce začala šířit jistá sekta, která se jmenuje Sincheonji (Sinčchondži). Jsou velice aktivní na sociálních sítích.

Skoro před rokem oslovili i mě. Bylo to nevinné. Prvně mi napsala jedna dívka, která potřebovala zodpovědět jeden dotazník do školy. Ptala se na otázky ohledně mé víry. Nic zvláštního. Nicméně pak měla další otázky a pak mě pozvala na menší skupinku, která byla zaměřena na náš duchovní a osobnostní vývoj. Měli jsme několik setkání přes Zoom, a po tom, co jsme zakončili naše setkávání, pozval nás na jiná setkání, která se zaměřovala na výklad podobenství a jejich symbolismu. Šel jsem do toho.

Už na prvním setkání byla atmosféra dost zvláštní, řekl bych, že až umělá. "Lekci" vedla lektorka Martina a měla tam s sebou 3 evangelisty. Ponořili jsme se postupně do některých podobenství a v jiných pasážích z Bible hledali jejich význam. Přišlo mi zvláštní, že nějak musíme vykládat každý symbol v podobenstvích. Bylo jasné, že tento výklad nejde použít vždy, když se nějaký z těch symbolů objeví v Bibli.

Po každé lekci jsem v týdnu měl ještě hovor s jedním "evangelistou", který se sám účastnil těchto setkání. Jmenuje se Patrik. Bavili jsme se o životě, ale především o věcech probíraných na lekcích. Přiznám se, měl to se mnou těžké, protože jsem většinou nedával pozor (snad díky Bohu). Častokrát jsem slyšel ale zvláštní věci. Třeba  mi přišlo zvláštní, že tak ostře a jasně vymezují pojmy "Bůh" a Ježíš. To mě nutilo si dávat pozor.

Později na jaře jsem si našel práci. Neměl jsem energii a ani chuť chodit na lekce. Navíc jsem našel nějaké video o sektách, kde se mluvilo také o Sincheonji. Jisté věci mi přišly povědomé a začal jsem hledat víc. Zjistil jsem, že ty lekce, které navštěvuji, mají opravdu znaky téhle korejské sekty. Rozhodl jsem se definitivně. Řekl jsem, že s lekcemi končím. Na závěr jsem měl ještě hovor s lektorkou. Zbavil jsem se jich.


Používají rafinované metody, a dokonce i lež. Ta dívka, která mě kontaktovala, mi říkala, že není součástí žádné církve. Což nebyla samozřejmě pravda. Nikdo vám neřekl, že je členem nějaké církve. Všichni studovali Bibli tak nějak doma na vlastní pěst. Na žádné lekci se neřeklo, kdo tyto lekce organizuje. Na první pohled byste je nerozeznali od nějakého letničního nebo evangelikálního hnutí. Musíte si všímat detailů, a to nemusí být zrovna jednoduché.

Když třeba mluví o Bohu, tvrdě rozdělují Boha a Ježíše. To samo o sobě nemusí být hned zjevné, ale když se to několikrát zopakuje, začne vám to být zvláštní. Ptal jsem se na to i Patrika, který mi řekl, že neví, jak to je. Někteří tvrdí, že Bůh je Trojice, někteří tvrdí, že ne. On na to prý neměl názor. Prozradím vám jednu věc; pokud někdo řekne, že nemá na to názor, je to jako by nevěřil v Trojjediného Boha. Je to jiný bůh, ale ne Bůh, který se nám ukazuje v Bibli. Pokud jsem přesvědčen, že Bůh je jeden v Trojici, a že Trojice je v jednotě, proč to skrývat? O Trojici mám samostatný článek, který si můžete přečíst a najít tam argumenty. Chci ještě dodat, že společenství, které nevěří v trojjediného Boha, je sektou. To je přesně ta nauka, kdy můžeme bezpečně tvrdit to, že jiný názor je špatný. Tady je to jasné. Bůh, který není Trojjediný, Bůh, který není Otec, Syn a Duch Svatý, není Bohem, který se nám představuje v Bibli. Kristus byl jen dokonalým člověkem, nikoliv Bohem. Toto tvrzení nacházíme i v historii. Vždy, když toto nějaká skupina tvrdila, byla označena za heretiky. Během několika koncilů potvrzeno to, že Bůh je opravdu Trojjediný, a že Bible na toto jasně ukazuje,

Pak je zde učení o "novém Janovi". Zde už mluvíme o knize Zjevení. V ní se píše, že anděl dal právě zjevení Janovi, který ho předává dál. Před tím, než se Kristus vrátí, má přijít "druhý Jan", který bude vysvětlovat to, co se píše ve Zjevení. Tímto druhým Janem má být jejich zakladatel a vůdce Lee Man Hee. Údajně dokáže rozšifrovat Bibli. Jeho výklad je vskutku unikátní, avšak naprosto mylný. Z Bible se nestala zvěst o evangeliu Ježíše Krista, ale zvěst o Lee Man Heeovi. Pokud už bychom chtěli mluvit o naplnění věcí, které se mají stát během druhého příchodu, pak opravdu Lee Man Hee naplňuje jedno z těchto proroctví. Bohužel (spíš díky Bohu) ne jeho bludné tvrzení o druhém Janovi, ale o antikristu.

Lee Man Hee
Lee Man Hee

Milí mladí lidé, moji vrstevníci. Tahle sekta je opravdu rafinovaná. Problémem je to, že netvrdí hned věci, které jsou zcela jasně a nepopiratelně hlouposti nejvyšší instance, ale začíná pomalu a nenápadně. Nenechte se jimi zlákat. Začněte se zajímat o křesťanské učení. To, že chcete mít dobrý vztah s opravdovým, Tojjediným Bohem je hezké, ale pokud se nezačnete věnovat našemu učení, co vás podrží, když za vámi přijde nějaký sektář? Děkuji Bohu za to, že mi dal lásku pro teologii a schopnost všimnout si i detailů. Ale varuji i pastory; budou lákat i vás právě na výklad různých podobenství a budou chtít, abyste chodili na lekce. Řekněte jim rázné ne! Vy jste studovaní teologové, se znalostí dogmatiky a církevních dějin. Vy jste zodpovědní za jiné lidi.

Pokud už byste se s nimi setkali, nebojte se tomu říct. Jsem tady i já. Můžete mi psát na Facebook a Instagram. Nikomu nic neřeknu a můžeme o tom mluvit úplně otevřeně a nebudu vás nijak soudit. Doporučuji tento instagramový profil. Tam se dozvíte více a jsou tam také lidé, kteří se s nimi setkali. Mimojiné tam nejdete instagramové profily lidí, kteří jsou součástí Sincheonji.

Pán Bůh s vámi.

© 2018 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky