V co věřím?

08.04.2020

Před námi jsou Velikonoce. O tomto svátku si připomínáme oběť našeho Pána, Ježíše Krista, který zemřel za naše hříchy. Letos je díky nastalé situaci budeme slavit trochu jinak. Pokud jste studenti jako já a máte jako já tolik času, až to není zdrávo, mohli byste tento čas nějak velice užitečně využít. Napadlo mě, že bychom mohli společně uvažovat nad naší vírou. V co věřím? Proč tomu věřím? Je to, čemu věřím, biblické? To jsou otázky, kterými bychom se měli zabývat.

 Někdy, když vedu rozhovor s nevěřícími lidmi nebo s lidmi jiného a vyznání, dostanu poměrně jednoduchou otázku, ale přistihnu se, že nevím, jak na ni odpovědět. Dám jeden příklad, Nedávno jsem šel mamce pomoci s nákupem a zastavily mě dvě paní. Zeptaly se mně, zda věřím, že je duše nesmrtelná. Já jsem samozřejmě odpověděl, že ano. Tyto dvě paní mi začaly ukazovat verše v Bibli, které údajně tvrdí, že duše není nesmrtelná. Já jsem byl zaražen, protože jsem věděl, že duše je nesmrtelná, ale scházely mi argumenty.

 Už pár let tvrdím, že křesťan má znát to, v co věří. Ptám se vás, víte, v co a proč něčemu věříte? Zkuste se nad tím zastavit. Je docela možné, že odpovíte negativně. Je možné, že spoustu věcí znáte, ale někde máte mezery. Jestli je nedokážete najít, vezměte si například modlitbu Páně. Nepřeříkejte jí za 15 vteřin, ale dejte si čas a prostor na důkladné přemýšlení o těch slovech. Zkuste to také tak s apoštolským vyznáním víry. A třeba se zamyslete nad tématem Trojjedinosti Boží. Kdyby se Vás někdo zeptá na odpuštění hříchů, jste schopni mu odpovědět? Proč Ježíš zemřel?

 Podívejte se také na učení církve, v které jste. Stojí ta církev opravdu na Biblických základech? Drží se opravdu pevně Boha a jeho slova? Co vlastně má církev učí? My Lutheráni to můžeme najít např. v Augsburském vyznání nebo v Malém katechismu dr Martina Luthera. Tam je to shrnuto a popsáno. Pokud byste potřebovali pomoc s zodpovězením nějakých otázek, můžete se podívat na nějakou přednášku na dané téma na YouTube nebo se zeptejte svého pastora, vedoucího mládeže, osoby, o níž víte, že Písmu rozumí. Určitě se za to modlete a hledejte v Písmu.

 Představte si, že apoštolové po smrti Pána Ježíše šli do světa získávat učedníky a nevěděli by, co je Pán Ježíš učil. Co by řekli davům lidí? "My nevíme, co Vám o tom tématu máme říct". Apoštolové věděli. A co my? Víme? 

Sečteno podtrženo, zabývejte se tím, o čem říkáte "V to věřím". To vás může posunout dále ve vztahu s Bohem, otevřít dveře, o nichž jste nevěděli, že mohou být otevřeny. Někdy vás to bude stát spoustu času a možná se budete také muset kouknout do historie, ale rozhodně to stojí za to. Nebojte se klást si těžké otázky. 

"Kdo vám ublíží, budete-li horlit pro dobro? Ale i kdybyste pro spravedlnost měli trpět, jste blahoslaveni. 'Strach z nich ať vás neděsí ani nezviklá a Pán, Kristus, budiž svatý' ve vašich srdcích. Buďte vždy připraveni dát odpověď každému, kdo by vás vyslýchal o naději, kterou máte, ale čiňte to s tichostí a s uctivostí. Když jste vystaveni pomluvám, zachovávejte si dobré svědomí, aby ti, kteří hanobí váš dobrý způsob života v Kristu, byli zahanbeni." 1Pt 3, 15

Mějte požehnaný čas s Bohem. 

-Michal Mazur

© 2018 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky